Expanded. Made Better. Added Vids: Joni and CSN & Young! “I am Re-Posting This For The Benefit of a Like-Minded Fellow Blogger–I Hope She Sees it. “The Greatest Bullshit Story Ever Sold” A Little Joni Rant at the End. Tread Softly. And I’m sorry the text don’t line up properly with the images. WordPress is Stupid. I cannot fix stupid.

(Most likely offensive to ‘People of Faith’–read at your own annoyance) 

****

The Greatest Story Ever Told (If told at Woodstock)

(And seriously Y’all, y’all need to watch the video First)

But before we go there enter:

This Post Will PISS some people Off (IF I am doing my job)

However I do NOT want to Piss Anyone Off (Not my job)

Ambiguous? Yeah!

So, therefore, and furthermore, and forevermore: I put below the ‘continue reading’ button.

And don’t shoot me: I just play piano here… on Tuesdays… and for milk money… for the kids.

The video is germane. Watch it.

Cheers, Peace, Blessings, Love and Happiness & Joy (and I do mean all of that shit. Sincerely. Hey by the way, Anyone seen Joy? She was just here a minute ago…)

Cast of Characters:

Mary, Mother Mary, Virgin Mary, Mother of All Inventions.

Woodstock_Mary

Joseph, Joe, Just Plain Joe, Cuckold, Erstwhile Surrogate Father of Jesus.

Woodstock_Joeseph

Ya gotta love Joe. Ya just gotta.

Baby Jesus, aka Baby Hey Zeus, aka, Christmas… Pre-sents

Woodstock_Baby_Jesus

Not even gonna comment on this one, but, be my guest.


Woodstock_Saint_Peter

Saint Peter


Woodstock_Young_Jesus_Struggling_Musician

Jesus Playing with the Mothers of Immaculate Conception, circa 0014 AD

Jesus grew up; tried to make a living, Playing Gigs.

But then…

Father told him to hang a right at Albequerky: Go to Max Yasgur’s farm in Bethel; see the people they will love your act. (He said)

Jesus_Arrives_1

You Really Didn’t Believe That “Rode Into Town on an Ass” bit did you?

“Would Jesus wear a Rolex on his TV show? Fuck Yeah!”

No! Seriously,”

“Check it out”

Jesus_Arrives_2

“I’m There Dude!”


falwell

Brother Failwell

Then Dad said, “Go Preach Your Ass Off!

Woodstock_Sermon_On_The_Mount

Sermon on The Mount

(Chip off The Old Block)

And Jesus Said, “We’re there Dude! Just look at ‘em!”

Woodstock_Flock

Case Rested


Woodstock_Decided

Yay! Jesus!

“They’re eatin’ this shit up!
Hey! Judas! Come check this out!

Woodstock_Judas

Judas: Enema needing to Happen. “Nothing to see here; move along…”

Mary Mag! You too! (C’mere Baby!)”

“Sorry Dude. Busy. Get back to me, Yeah? Laters…BFF!”

“But Mary!? You carry… My Mom’s name! And now you tarry? Don’t make no sense!”

Woodstock_Mary_Mag2
“Ah shit!
Here come those Romanians Again! Don’t these people ever give up? Gotta go!”

Woodstock_The_Romans

I love the smell of burnt Jesus in the morning

“As God as My Wit-less-ness, I shall never be hungry again! (As long as I have these radishes)”

Last Supper

Last Toke, I mean Last Munchies


Woodstock_Last_Supper

Joe! Go Pick some Radishes. Jesus is hungry. And stop smokin’ that shit!

I did not put in The Crucifixion/Resurrection, (mainly because I don’t believe that shit and also because I could not find an example in the show) and also, mainly because at

Woodstock… drum roll please:

nobody had to die to save me.

It’s OK Jesus: I’m doin’ fine, but Thank You for askin’.

And Thank YOU to anyone who has travell’d this far with me.

Cheers,
Lance

 

Added Value: George Carlin vs. Religious Douchebag

In The Bullshit Department…

***

Bonus

Just for Fun!

CSN & Young!

JONI!

Woodstock

She Wrote it

Didn’t ‘Physically’ live it

But as much as anybody

Embodied it!

Duh!

***

I can count on one hand and one toe

All the ways I can be made to be pissed off

I will not list all six

But

Know this:

At the top

Is

Being disrespectful

To

Joni

Do Not Go

There

Trust me

You will not like me

I will

Hurt

You

Daily Lenny: Judge Aaron Albamiser (sp) And This Has Turned Into a Rant. Sorry…

Judge Aaron Albamiser & Lenny Bruce:
“Thick Fingers and a Homemade Glass Eye.”
“A Red-Headed Junk-yard Jew.”

–Lenny

Two Four-Letter Words and a preposition.”

Friends, Romans, (Progressive Texans) & Others:

(Don’t some of Y’all hate to be classified as ‘Others’?

Smacks of Intellectual Racism to me, but that’s just me.)

Don’t you fain to disclaim?

Me no Alamo!

How does it feel?

How does it feel?

How the fuck does it feel?

To be on the long side of the short fence?

For Real?

Lend Me Your Beers!

(And yer FB password. Trust Me. I’m with the Government.)

Here is your (once again belated) Daily Lenny:

And Thanks for Listening, wherever you are.

Let The Buyer Beware

And now I am gonna step out on a limb and say this:

I am with my Brothers and Sisters in the Ukraine.

Keep your eyes on the prize.

(And I do not speak that flippantly; I mean it. The whole world is watching)

Oh, and thanks for listening (Did I say that already?)

Well hell! Appreciation can never be over-played (if it is sincere)

In this case, rest assur’d it is (“Hey Madge?! Did he mean ‘over-played’ or ‘sincere’? Can never get a ‘read’ on this schmuck.”)

Cheers to all.

And if you’d get a kick reading/hearing more about it, go here:

http://texantales.com/category/lenny-bruce/

Simply because, “An uneducated proletariat is a danger to freedom.”

That is My Lance Quote; I just made it up. But, Goddamn it! I do believe it.

“Aw Shit! Lance dun gone Commie on us!. Git a rope!”

Not at all. Nope. Cool yer Heels Cowboy! Lance just knows something has gone horribly wrong…with His Texas, and more importantly, with His America. It used to be His America.

Now, it seems. It ain’t.

*End of Rant*

If you have come thus far…

Well; you are a Commie!

(Just kidding)

And of course…My National Anthem:

Just for Multi-Media Attention:

If You don’t want to stand in-line…well… REFORM

(If Y’all don’t catch my drift… well then:

I am writing with no ink in my virtual pen.

And the line forms to the right. 

Get in-line!

And have fun.

And y’all thought I was bull-shitting when I posted a previous Rant:

Wake Up Lance!

I was speaking To America.

My America.

Addendum:

I just recently completed a Mark Twain Marathon, by Ken Burns.

“Good for you, Lance Marcom; we are happy you are soooo.. much into (Our) American History…”

I wanted such a telegram, but, alas, there are no telegrams today.

So, it may seem I was born too late…

For such Liberty.

No matter.

WE, We, WE can forge our own liberty, in that same same spirit.

If we have the wherewithal.

Alas, I fear we have not.

We have the Constitution; we have The Law of Our Land; we have Our Precedent…

Alas, we have not the will

The Will, we lack . Today .

This was to be… a simple American Call to Arms.

Alas, I do not know if I am young enuff to muster:

My time has long since past.

I have not the passion to fight yet another war.

Lord knows (and that is a metaphor) I have NOT  the will, nor the strength to fight such a war, yet, I am there, in spirit. I would gladly die for MY Country: My long lost America.

Rebel? Most Certainly.

Rebellious against my country?

Never

Therein lies that dilemma,

Not I! For I am too old, and this kind of business falls to younger men

BUT, when I see the masses, the masses, in squalor, I get pissed.

Really pissed.

When CEO’s in this country make ten thousand times more than the workers…

Well, it upsets me.

(any geographical or grammatical errors are surely mine. I do apologize)

These opinions are solely mine own.

Yet, I welcome our modern-day NSA to come knock on MY DOOR.

I certainly do.

Now…

I can finally be sated (for now)

And…I am gonna continue with this for some few weeks, until I give up…

But, Y’all know, when I get unto a ‘kick’ I hang on.

So…we shall see.

–Lance Out

Wow Lance! THAT was some long-winded RANT!

heheheheh

No Worries: Nobody Read it but The NSA of the USA.

There’s somethin’ happening Here…

 

I Have Spent A Lot of My ‘Dear Years’…

Why am I so angry??

Of Late?

Surely I have better things to expend my energies upon.

****

“Dear (fill in the name) I am so sorry we are apart, but you see, I am serving… something, something greater, something important, something, some power, Uh, My ego. See you soon. Love, Lance”

Away from my Homeland.

Yes.

I have.

My Choice.

 

Sometimes in Service of my Country.

Sometimes in Service of Lance.

But, always, always, In Service  of That Great American Dream.

I came home from Iraq in ’09.

Went to Kandahar in ’11.

Came home late ’12.

Guess what?

There is no American Dream no mas.

The Bureaucrats killed it. 

I am a Patriot.

I love my country.

I served my ‘Country’.

But now, I do not recognize my country.

Now, I am leaning to socialism.

This post is but a beginning.

I am not gonna bore y’all with Lenny and Sarah, and bullshit anymore.

I am gonna bore you with reality.

The Reality.

Stay tuned.

For those of Y’all ‘Fraid of the NSA, well, bow out now gracefully. I have no fear, but I am old and have nothing to lose. And to quote Bette Davis: “Fasten Your Seatbelts; it’s going to be a bumpy night.”

And, Yes! I am not stupid. I do recognize the dichotomy of the diametrically opposed points of the two songs I present below for your perusal. You must sort out your own feelings.

Now, some would argue, “Lance is just living in his past; he is craving for the days when Revolution was a real possibility”

Some might say that.

I say, “There is no better time than the present, to take it up; because things now, are really fucked up.”

“Wake up!”

Wake the hell up, America!

My Country!

I love my America.

I truly do.

-Lance 

The Greatest Story Ever Sold

(Most likely offensive to ‘People of Faith’–read at your own annoyance) 

****

The Greatest Story Ever Told (If told at Woodstock)

(And seriously Y’all, y’all need to watch the video First)

But before we go there enter:

This Post Will PISS some people Off (IF I am doing my job)

However I do NOT want to Piss Anyone Off (Not my job)

Ambiguous? Yeah!

So, therefore, and furthermore, and forevermore: I put below the ‘continue reading’ button.

And don’t shoot me: I just play piano here… on Tuesdays… and for milk money… for the kids.

The video is germane. Watch it.

Cheers, Peace, Blessings, Love and Happiness & Joy (and I do mean all of that shit. Sincerely. Hey by the way, Anyone seen Joy? She was just here a minute ago…)

Cast of Characters:

Mary, Mother Mary, Virgin Mary, Mother of All Inventions.

Woodstock_Mary

Joseph, Joe, Just Plain Joe, Cuckold, Erstwhile Surrogate Father of Jesus.

Woodstock_Joeseph

Ya gotta love Joe. Ya just gotta.

Baby Jesus, aka Baby Hey Zeus, aka, Christmas… Pre-sents

Woodstock_Baby_Jesus

Not even gonna comment on this one, but, be my guest.

Woodstock_Saint_Peter

Saint Peter

Woodstock_Young_Jesus_Struggling_Musician

Jesus Playing with the Mothers of Immaculate Conception, circa 0014 AD

Jesus grew up; tried to make a living, Playing Gigs.

But then…

Father told him to hang a right at Albequerky: Go to Max Yasgur’s farm in Bethel; see the people they will love your act. (He said)

Jesus_Arrives_1

You Really Didn’t Believe That “Rode Into Town on an Ass” bit did you?

“Would Jesus wear a Rolex on his TV show? Fuck Yeah!”

No! Seriously,”

“Check it out”

Jesus_Arrives_2

“I’m There Dude!”

falwell

Brother Failwell

Then Dad said, “Go Preach Your Ass Off!

Woodstock_Sermon_On_The_Mount

Sermon on The Mount

(Chip off The Old Block)

And Jesus Said, “We’re there Dude! Just look at ‘em!”

Woodstock_Flock

Case Rested

Woodstock_Decided

Yay! Jesus!

“They’re eatin’ this shit up!
Hey! Judas! Come check this out!

Woodstock_Judas

Judas: Enema needing to Happen. “Nothing to see here; move along…”

Mary Mag! You too! (C’mere Baby!)”

“Sorry Dude. Busy. Get back to me, Yeah? Laters…BFF!”

“But Mary!? You carry… My Mom’s name! And now you tarry? Don’t make no sense!”

Woodstock_Mary_Mag2
“Ah shit!
Here come those Romanians Again! Don’t these people ever give up? Gotta go!”

Woodstock_The_Romans

I love the smell of burnt Jesus in the morning

“As God as My Wit-less-ness, I shall never be hungry again! (As long as I have these radishes)”

Last Supper

Last Toke, I mean Last Munchies

Woodstock_Last_Supper

Joe! Go Pick some Radishes. Jesus is hungry. And stop smokin’ that shit!

I did not put in The Crucifixion/Resurrection, (mainly because I don’t believe that shit and also because I could not find an example in the show) and also, mainly because at

Woodstock… drum roll please:

nobody had to die to save me.

It’s OK Jesus: I’m doin’ fine, but Thank You for askin’.

And Thank YOU to anyone who has travell’d this far with me.

Cheers,
Lance

Added Value:

California on my Mind But Texas Always in my Heart

GTT

More Texas

Less California

Loved it. Hated it. Few decades ago I could truthfully say, “Hey! I’ve spent half my life in California.” (See This Or This)

Now I can say, “Hey! I’ve spent most of my life in Dangerous Desolate Places.” (Middle East &  East Texas) That worm did turn some. (Go Here or There)

As a Native Texan, I am supposed to always hate California and yes, Yes to all you Texans out there: I know this. I get it. Put the rope down.

Yet I more love than hate California.

In California I learned to appreciate music, art, science, literature, hippies, beaches and blondes. My first kiss was not in California, but I didn’t miss that milestone by much–In California.

In Texas I learned to appreciate drankin’ whiskey and beer , smokin’ dope, playin’ football, chasin’ cheerleaders, and Raisin’ Hell.

Arriving home to Texas late 1968 folks made fun of my ‘California Accent’ if there even is such a thing. (There were no Valley Girls in the Sixties as far as I know). My ‘accent’ was ‘just the way normal people talked’ as far as I was concerned. Texans sounded funny to me (Blasphemy!)

My Attitude Adjustment didn’t take long to take.

In California I was a Little League Baseball Star. In Texas no one gave two shits about baseball. I had to learn football. Not that that was necessarily a bad thing, but I had all those baseball skills which were not worth a cup of spit in Texas.

I love Texas and don’t get me wrong. But once in a while, when I see a photo or a news bit showing San Francisco, or San Diego, or a beach, or a blonde… I hear this guy singing:

Sometimes I even hear this blonde singing:

And I tear up. (Just a little bit) but then I throw on some Bob Wills and Remember Who I am.

Bob Wills

And thus remembering, I go out and buy a case of Lone Star Long Necks and listen to this guy:

And I Thank The Spirit of Sam Houston I Am A Texan.

The Greatest Story Ever Sold

(Most likely offensive to ‘People of Faith’–read at your own annoyance) 

****

The Greatest Story Ever Told (If told at Woodstock)

(And seriously Y’all, y’all need to watch the video First)

But before we go there enter:

This Post Will PISS some people Off (IF I am doing my job)

However I do NOT want to Piss Anyone Off (Not my job)

Ambiguous? Yeah!

So, therefore, and furthermore, and forevermore: I put below the ‘continue reading’ button.

And don’t shoot me: I just play piano here… on Tuesdays… and for milk money… for the kids.

The video is germane. Watch it.

Cheers, Peace, Blessings, Love and Happiness & Joy (and I do mean all of that shit. Sincerely. Hey by the way, Anyone seen Joy? She was just here a minute ago…)

Cast of Characters:

Mary, Mother Mary, Virgin Mary, Mother of All Inventions.

Woodstock_Mary

Joseph, Joe, Just Plain Joe, Cuckold, Erstwhile Surrogate Father of Jesus.

Woodstock_Joeseph

Ya gotta love Joe. Ya just gotta.

Baby Jesus, aka Baby Hey Zeus, aka, Christmas… Pre-sents

Woodstock_Baby_Jesus

Not even gonna comment on this one, but, be my guest.

Woodstock_Saint_Peter

Saint Peter

Woodstock_Young_Jesus_Struggling_Musician

Jesus Playing with the Mothers of Immaculate Conception, circa 0014 AD

Jesus grew up; tried to make a living, Playing Gigs.

But then…

Father told him to hang a right at Albequerky: Go to Max Yasgur’s farm in Bethel; see the people they will love your act. (He said)

Jesus_Arrives_1

You Really Didn’t Believe That “Rode Into Town on an Ass” bit did you?

“Would Jesus wear a Rolex on his TV show? Fuck Yeah!”

No! Seriously,”

“Check it out”

Jesus_Arrives_2

“I’m There Dude!”

falwell

Brother Failwell

Then Dad said, “Go Preach Your Ass Off!

Woodstock_Sermon_On_The_Mount

Sermon on The Mount

(Chip off The Old Block)

And Jesus Said, “We’re there Dude! Just look at ‘em!”

Woodstock_Flock

Case Rested

Woodstock_Decided

Yay! Jesus!

“They’re eatin’ this shit up!
Hey! Judas! Come check this out!

Woodstock_Judas

Judas: Enema needing to Happen. “Nothing to see here; move along…”

Mary Mag! You too! (C’mere Baby!)”

“Sorry Dude. Busy. Get back to me, Yeah? Laters…BFF!”

“But Mary!? You carry… My Mom’s name! And now you tarry? Don’t make no sense!”

Woodstock_Mary_Mag2
“Ah shit!
Here come those Romanians Again! Don’t these people ever give up? Gotta go!”

Woodstock_The_Romans

I love the smell of burnt Jesus in the morning

“As God as My Wit-less-ness, I shall never be hungry again! (As long as I have these radishes)”

Last Supper

Last Toke, I mean Last Munchies

Woodstock_Last_Supper

Joe! Go Pick some Radishes. Jesus is hungry. And stop smokin’ that shit!

I did not put in The Crucifixion/Resurrection, (mainly because I don’t believe that shit and also because I could not find an example in the show) and also, mainly because at

Woodstock… drum roll please:

nobody had to die to save me.

It’s OK Jesus: I’m doin’ fine, but Thank You for askin’.

And Thank YOU to anyone who has travell’d this far with me.

Cheers,
Lance

Added Value:

https://www.youtube.com/watch?v=y_s73rBBJcc